Araç Satışları ile ilgili yorumlarınızı bekliyoruz
30 Kasım 2009 Yazan admin
Kategori Haftanın Konusu
Araç satışlarının Noterlerden alınması hakkında elbetteki noterlerin yorumları belli ve yerindedir. Fakat bizim bu yorumlarımızı ve olacakları tahmin edemeyen halkımızı bilgilerndirmeye ne dersiniz. Lütfen bütün arkadaşlarımız yorumlarını çekinmeden yazsın. Yorumlar sitemiz üyelerine özel değil bütün kullanıcılara açıktır.



admin demişki 30 Kasım 09 00:44
Çok gereksiz gerek devlet gerek millet zararı olduğu kanaatindeyim. İşsizler ordusu vatandaşı mağdurluğu cabası
özgür sönmez demişki 30 Kasım 09 01:04
Araç satışlarının noterlenden alınması binlerce noter personelinin yeni bir stresli döneme girmesi demek ,, vatandaşın Trafik tescil şubelerinden eziyet çekmesi demek, polis memurlarına yeni iş yükü demek, bir kaç milletvekilinin ya bilmeden aldığı, iş olsun diye onay verdiği yada başka kişilere rant sağlamak amacıyla onayladığı saçma bir karar,,,
vatandaşı o kadar düşünüyorsü hükümet , vergileri kaldırsın, noter devam etsin ama yok ,, illaki bir kaç yuva yıkacak, bir kaç insanı işsiz bırakacak,,,, ama unutlasınki bir çok kişinin ahını alacak,,,bunlar olacak , başka ilave olarak, rüşvet artacak, vatandaş mağdr olacak,
ibrahim demişki 30 Kasım 09 18:56
Bu karar enine boyuna düşünülmeden çok acelece verilmiÅŸ bir karar. Muayene istasyonlarında olduÄŸu gibi taşıt devirleri de büyük ihtimalle devlet tekelinde olmayacak. Kaldı ki vasıta devri için o kadar hukuki bilgi, tecrübe gerektiren konulara devri yapan kuruluÅŸun hakim olması gerekir. Sirkülerde süre, vekaletnamedeki yetkiler, dernek, vakıf tüzükleri vs vs…
Vatandaş satış ucuz olcak diye boşuna beklemesin. Ruhsatın bir parçası 50 TL olursa taşıtın komple devri herhalde bedava olmayacak ki yıllık 1 katrilyon gibi oldukça tatlı bir gelirden hükümet vazgeçmez diye düşünüyorum.. Gelirin dışında zaten VATANDAŞ, HALK, TAŞIT SATIŞININ TRAFİK MÜDÜRLÜĞÜNE YADA BAŞKA BİR KURUMA VERİLMESİNİ KESİNLİKLE, TEKRAR EDİYORUM KESİNLİKLE İSTEMİYOR VE GERÇEKTEN HALİMİZ VAHİM BİR HAL ALIR DİYE ÇOK ÇOK TEDİRGİN DURUMDA. NET BİR ŞEKİLDE GÜVENMEDİĞİNİ BEYAN ETMEKTE. İNSANLAR BIKIP USANDIKLARI, TABİRİ CAİZ İSE İLLALLAH DEDİKLERİ KABUS GİBİ DEVLET DAİRESİ BÜROKRASİSİNİN NEFESİNİ ENSESİNDE HİSSETMİŞ DURUMDA.
1 milyon nüfuslu bir ÅŸehirde günlük ortalama 250 – 300 satış yapılmakta. Türkiye genelini siz hesaplayın. Bu kadar iÅŸle baÅŸa çıkmak için devletin yükleneceÄŸi iÅŸ gücünü düşünmek bile kararın düşünülmeden verildiÄŸini göstermekte ki bizdeki istihdamın da ciddi ÅŸekilde bozulması sözkonusu. Ek bir mesleÄŸe sahip olmayan Noterlik çalışanları bu saatten sonra nerde çalışır, ne iÅŸ yaparlar.
Türkiye Noterler BirliÄŸi BaÅŸkanlığı’nın elektronik altyapısı sadece satışları deÄŸil daha bir çok iÅŸlemin elektronik ortamda çok çok daha hızlı ve hatasız ÅŸekilde yapılmasına uygundur ve kapasitesi çok çok yeterlidir. Birçok vatandaÅŸlık iÅŸlemlerinin, hizmetlerinin Türkiye Noterler BirliÄŸi BaÅŸkanlığına VERİLMESİ ÇOK ÇOK DOÄžRU VE İSABETLİ BİR KARAR OLACAKTIR. Birçok devlet dairesinde bir çok ÅŸekilde yasal olmayan uygulamalar duyuyoruz. Noterlikte ise mümkünmü böyle bir uygulama ki bir kasa elmada illaki bir tane çürük elma çıkıyor ve hemen anında açığa alınarak gerekli yasal takip baÅŸlatılıyor. Vatandaşın bu güzide kurumumuza olan güveni, deÄŸil baÅŸka bir kuruluÅŸ devletin hiçbir kurumuna dahi yoktur. VATANDAÅžIN NOTERLİKLERE GÜVENİ TAMDIR.
Akıllı ülkelerde devlet politikası halkın refah ve huzurunu sağlayıcı nitelikte iken, bizde tam tersi uygulamalar var. Birilerinin canı acımış, ekmeğinde olmuşlar kimsenin umurunda değil. Tabi durumu bahane ederek geçtiğimiz yıl mart ayında zam yapmayan bazı noterlerimizden üzülerek söylüyorum bahsetmek bile istemiyorum. HİÇBİR SENDİKAL HAKLARI OLMAYAN DEVLET MEMURLARI HENÜZ GEÇTİĞİMİZ HAFTA HAKLI OLDUKLARINI DÜŞÜNDÜKLERİ MÜCADELELERİNİ VERDİLER. Bu bir yasal düzenlemedir. Devlet işidir. Devlet işi ciddi iştir. Fakat elimizden ekmeğimiz gidiyor birlik içinde hareket etmek şöyle dursun, kendi sesimizi dahi duyamayacak kadar sesimiz kısıldı. Bazı noterliklerimizde zam yapılmaması personel çıkartılması, maaşları aşağı çekmek, verilen hakları geri almak gibi akıl almaz uygulamaların olduğunu üzülerek duyuyoruz.
Çok çok şeyler yazılabilir.
Saygılarımla efendim …
metin demişki 01 Aralık 09 09:54
Bende arkadaÅŸlarımın yukarıda yazmış oldukları yoruma birebir imzamı atarım ayrıca bu kanunu alel acele hiç alakası olmayan bir kanunun içerisine sıkıştırıp geçirdiler aslında bu kanunu teklif eden Samsun milletvekili eski emniyet mensubu trafik ÅŸubelerinin bu iÅŸi yapamayacaklarını kendileride bal gibi biliyorlar asıl amaçları muayene istasyonları gibi özel satış istasyonları kurulup genç yaÅŸta emekli olan emniyet personeline emeklilik sonrası iÅŸ alanları saÄŸlamak. Ücret bakımındanda temmuz ayının 15 inde bir gecede ruhsatlara %50 zam yapıldı 80 TL ye çıkan ruhsatlar ek ilave ücretlerle ÅŸuanda 150 TL ye çıkıyor alınacak baÅŸka ücretlerde bunun dışında. Türkiyedeki Noter sayısı ile Trafik tesçil ÅŸubelerini karşılaÅŸtırdığımızda da satış iÅŸlemlerinde artık en az 1 hafta sonrasına (torpilliler hariç) randevu verilerek bu iÅŸlemlerin yapılacağı aÅŸikar. İşsiz kalacak 2 500 civarındaki noter personelide ülkemizde zaten hat safhada olan iÅŸsizliÄŸi dahada arttıracak ve devlete hiç yük olmayan bu personeller devletin sırtına yük olacaktır. Zaten bu iÅŸ için alınan polis memurlarının maaşınıda devlet karşılıyarak milletin sırtına yük binmeye devam edicektir. İbrahim beyin söylediÄŸi gibi noter personellerinin hiç bir ÅŸekilde kendilerini savunma hakkı yok, bir birlik ve beraberlikte yok, noterlerinde personellerini düşündüğüne hiç ihtimal vermiyorum öyle oluncada ortada kalmak kaçınılmaz bir son bizim için. Allah herkezin yar ve yardımcısı olsun Allaha emanet olun selam ve dua ile…
Ferhat Kuru demişki 01 Aralık 09 14:24
Noterlerden alınmak istene araç satışları konusunda yukarıda yer alan yorumlara aynen katılıyorum. Ancak hala bazı sitelerde araç satışları için vatandaşın 300-700 milyon gibi paraları noterlere ödedikleri gibi yorumlar var. Sanki tüm bu bedeller noterlerin cebine kalıyormuÅŸ gibi deÄŸerlendirtmek istiyorlar. Oysa noterlerin araç satışları için vatandaÅŸdan tahsil ettikleri bedellerin neredeyse %80′inin devlete deÄŸerli kağıt, damga vergisi ve harç olarak aktarıldığını biliyorlarmı.Noterler tahsil edilen paraların 50 ile 150 Tl civarında parayı kazanç olarak alıyorlar, o paranında %35 e yakınını da gelir vergisi olarak yine devlete veriyorlar. Ancak Bu konuda maalesef noterler birlik olarak vatandaÅŸlara bu rakamsal tabloları açıklayamadılar. EÄŸer devlet damga vergisi , deÄŸerli kağıt bedelleri v.s. almayacağım derse noterlerde de satışların bedelleri bir anda 50 ila 150 TL gibi rakamlara inecektir. Bu rakamda zaten emniyete iÅŸ verilse takipçilere verilecek bedeller kadar olacaktır. Hem de vatandaÅŸ iÅŸini hemen gördürecektir. Fakat bazı çıkar grupları bu iÅŸi önce emniyete verdirip, onların baÅŸarılı olamadığını gösterip bu iÅŸin özelleÅŸtirilmesi için çalışmaktadırlar. Bu aÅŸikardır. Gerek baÅŸbakan ve gerekse ilgili iç iÅŸleri bakanının bu oyunlara gelmemesi inacı ile hayırlı sonuçlar bekliyoruz. Olan yine vatandaÅŸa olacaktır. Parasıyla rezillik onları beklemektedir. Saygılarımla.
CAFER MUTLU demişki 02 Aralık 09 11:05
Noterlerden satışın alındığı tarihten itibaren,
-SevineceÄŸim tek nokta ÅŸu olacaktır; “Noterler için burası soyguncu yeri olmuÅŸ diyen vatandaÅŸlarımızı, Noterlere gelip, orada lüzumsuz lüzumsuz konuÅŸan, her türlü edipsizliÄŸi ve saygısızlığı bize gösteren vatandaÅŸları orada görmek isterim. Bakalım noterlerde davrandıkları gibi Trafik’tede aynı ÅŸekilde davranabilecekler mi?, İş takipçilerinin eline düşecekler, iÅŸ takip ücreti verecekler, bunun yanında yok ÅŸu parası, yok bu parası diyerek de vatandaşı yolacaklar.”
-Üzüleceğim noktalardan bazıları ise şunlardır;
“Bir kere olan gariban vatandaÅŸlara olacak, gittikleri gün iÅŸlerini bitiremeyecekler, ÅŸehir dışından günlük gelenler, ertesi günü veya daha sonraki günlere kalacak, onlar için de sıkıntı olacak, bu gün git, yarın gel olacak, dediÄŸim gibi vatandaÅŸlar iÅŸ bitiremeyecek, iÅŸ takipçilerinin kucağına düşecek, onlar da soyup soÄŸana çevirecekler, ayrıca Noterlerde yüzde 15′e yakın düşme ihtimali var, bu yüzden personellerin iÅŸten çıkarılması söz konusu olabilecek.”
Ayrıca geçenlerde bir gazeteden sadece şahısların birbirlerinden alıp sattıkları araçların satışlarının Trafikte yapılacağı, tüzel kişiliklerin araç alım satımlarının, rehin ve mülkiyeti muhafazalı satışların yine noterlerden yapılacağını okumuştum.
Allah yardımcımız olsun.
MUSTAFA ÖLİGE demişki 02 Aralık 09 13:01
Ben veznedar olduÄŸum için ilgililer satışlara ödedikleri paraları verirken yakında sizden kurtuluyoruz bu kadar yüksek paramı olur ÅŸu satışlar sizden bi gitsede kurtulsak diye birçok yorumla karşılaşıyorum bazende iÅŸler yoÄŸun olunca biraz bekleyenler de aynı söylenimleri yapıyorlar.Halbuki trfaÄŸi geçtiÄŸi zaman sanki hiç beklemiyecekler niye diye soransanız örneÄŸin bir ilçede 15 noter var bunlar günde ortalama 300 satış yapıyor diyelim ama o ilçede sadece birtane trafik ÅŸubesi var bakalım bu trafik bunun altından nasıl kalkacak iÅŸte bunu vatandaÅŸlar anlamıyor onlar sadece trafiÄŸi geçerse ödeyecekleri paranın düşeceÄŸini sanıyorlar ama bence yanılıyorlar.Bence yılbaşından sonra allah CC. bizlere yardımcı olsun bütün meslektaÅŸlarıma saygı ve sevgiler.Ama yinede çıkmayan candan ümit kesilmez burası Türkiye….
FATİH demişki 07 Aralık 09 00:03
VALLAA BENİM TEK DİYECEĞİM NOTERE GELİP 15 DAKİKA BEKLEYEMEYEN İNSANLARIN İKİ GÜN SÜREYLE TRAFİKTE UĞRAŞACAKLARI İÇİN SEVİNİYORUM GÖREYİM O ZAMAN O İNSANLARI Bİ YERDE İİİ OLCAK BOŞVERİN
Cabir Karahasanoğlu demişki 07 Aralık 09 12:06
Değerli meslekdaşlarım,kıymetli dostlarım;yılardır araç satışları gitti,gidiyor diye paniklettirler bizi ancak son dadikada bu işi başaramıyacaklarını anladıkları anda,180 derece geri dönüşle ve aynı zamanda alakasız bir kanun önerisi içiresini koymak suretiyle süreyi ötelerler.Umuyorum bu defada aynı yöntemle geri adım atacaklardır.Atmamaları halinde yukarıda arkadaşlarımın değindikleri gibi vatandaş önemli ölçüde sıkıntı çekecektir.Selam ve sevgiler.Cabir Karahasanoğlu
Cabir Karahasanoğlu demişki 07 Aralık 09 12:11
Düzeltme
Yukarıda yazdığım yazı içerisinde sehven (yılar) olarak yazılmış kelimeyi “yıllar” (içerisini) kelimesini de “içerisine” olarak düzeltiyorum.Cabir KarahasanoÄŸlu
SULTAN YILDIZ TO demişki 07 Aralık 09 12:42
Bende noterlikte beklemekten sıkılıpta noter personeline fırça çeken müşterileri ozaman göreceğim gitsinler bakalım trafikte memurlara sesi çıkabilecekmi hepsi kuzu kesilecekler orda.
FATİH demişki 08 Aralık 09 19:38
VALLA SULTAN HANIM ORADAKİLER DEVLETİN ELEMANI HİÇ KİMSE SESİNİ BİLE CIKARTAMAZ SAAT 12.00 OLDUMU DA HADİ BAKALIM KAPATIYORZ 13.00 DA GELİN DERLER GÖRECEĞİM BEN O ZAMAN BU “SİZDEN NE ZAMAN KURTULACAÄžIZ “DİYENLERİ ÇOK DEĞİL 3 AY SONRA AH DİYECEKLER KESKE NOTERLERDE YAPSAYDIK BU İŞİ DİE AMA GİDEN GİTTİ SAYGILAR
sessizz demişki 12 Aralık 09 18:17
yorumları okuyorum sabahtan beri ama bence önemli noktaya değinilmemiş.herşeyden öte işsizliği azaltacagım diyen devlet nerden baksan noter çalışanı olsun,şoförler odası çalışanı olsun,trafik müşavirleri olsun toplam 15000 civarı insanı 1 ocak ta işsiz bırakacak.ben ne noterim nede bu konularda işi olan biriyim.lakin sizlere katılmamak elde değil.çünkü trafikte ruhsat alırken gercekten değişik muameleye maruz kalmıştım vakti zamanında,yani iyi bilirim trafik çilesini.dönersek konuya,böyle bir işsizlik rakamı gercekten ürkütücü.saçmalık bence.bir an önce dönülmeli bu karardan.kaldıki bu oluşacak işsizlik rakamının secimde hükümete nasıl yansıyacagıda gercekten ilginç olur sanırım..ne diyeyimki umarım işsiz kalmazsınız arkadaşlar,devlet bu karardan hatayı anlayıp dönecektir..
derya demişki 17 Aralık 09 17:02
zaten ülkede binlerce iÅŸsiz var ve bizlerde iÅŸsiz kalma tehlikesiyle karşı karşıyayız ençok yaptığımız iÅŸ araç satışı buda elimizden alınırsa ortadamı kalalım yoksa yeni iÅŸmi arayalım dilerim iÅŸlemden alınmaz.En önce devlet kendini kurtarsın bize noterlere gelene kadar…..
kemalettin Caner demişki 18 Aralık 09 23:19
Yahu biz ne duyarsız bir toplumuz.İlle bir konuda taraf olmak için,ya da destek olmak için başımıza mı gelmesi lazım.Yoksa bana dokunmayan yılan bin yaşasın demeye devam mı edeceğiz.Oh ne ala memleket.Benim güzel yurdumun güzel insanı.Biraz gözünü aç,uyan, taşın altına sen de elini koy.Koy ki yukardakiler ben yaptım oldu demesinler.Araç satışlarının noterlerden alınıp trafik şubelerinin bu işle görevlendirilmesi aceleye getirilmiş,alt yapısı hazırlanmadan uygulamaya geçirilmesi an meselesi olan tamamen anlamsız,dayanaksız,aceleye getirlmiş saçma sapan bir çalışmadır.Tıkır tıkır işleyen,Yıllardır gerçek ve tüzel kişiler arasında hiç bir hukuki sorun çıkmadan adeta bir saat gibi çalışan bir işleyişe çomak sokmaktır.İnsanlarımıza acı çektirmeye,zaman ve para kaybettirmeye yönelik kötü bir uygulamadır.Şimdi merak ediyorum,Noterlerde güleryüzlü,eğitimli ve buna bağlı olarak seri iş yapan personele alışmış olan insanlarımız bundan sonra ne yapacak.Ben söyleyeyim mi; kaderlerine razı olup zaman ve para kaybedecek,biraz da psikolojik açıdan yıpranacak.Yani araç satışı bundan sonra insanımızın sağlığını bozacak.Hadi bakalım benim güzel yurdumun güzel insanı.KOLAY GELSİN !
murat yıldız demişki 19 Aralık 09 10:41
noterlerden araç satışları alınırsa herkes için çok iyi olacak neden derseniz noterde satış alıyorsunuz trafikten haciz oluyor dosya trafikte takılıp kalıyor bir çok insanlarımız böylelikle mağdur oluyorlar.trafikte olursa dosyasına bakılıp satış yapılı ve mağdur olan insanlarımız olmaz bu kanunu çıkaranlara çok çok teşekür ederim inşallah herkese hayırlı va uğurlu olur
derya akkaya demişki 19 Aralık 09 22:06
Noterliklerde araç sorgulandıktan sonra satışı yapılıyor yani hacizli bir aracın satışını yapılmıyor. Umarım trafikten satış baÅŸlayıncada bu kanunu çıkaranlara böyle çok çok teÅŸekkür edersiniz Murat bey…
Kemalettin Caner demişki 19 Aralık 09 22:31
Murat arkadaşım,yorumunuz hem dayanaksız hem de sorumsuzca bir yorum olmuÅŸ,kusura bakmayın.Ben araç satın almayı düşündüğümde önce ilgili trafik ÅŸubesine gider,dosyasına baktırırım.Böylece araç üzerinde haciz mi var,rehin mi var ne varsa öğrenir sonra Norete satış yapmak için giderim.Bunda Noter’in ne kusuru var kardeÅŸim.Yani bu kadar basit mi,25 yıldır bir hizmeti aksatmadan,hiç bir hukuki ihtilaf ve karışıklık olmadan çok düzgün ve seri bir ÅŸekilde yapan bir resmi kuruluÅŸtan bu hizmeti alıp zaten omuzlarında dünyanın yükü olan,iÅŸi başından aÅŸmış,personeli de sayıca kendi görevlerini yapmaya bile yeterli olmayan baÅŸka bir kuruluÅŸa vermek sizce hangi mantık ve hizmet anlayışı ile baÄŸdaşıyor.Üstelik bu anlamsız davranış Devletin sırtına ne kadar bir maliyet yükleyecek bunu düşündünüz mü acaba.81 ilde 81 adet yeni bir hizmet birimi kurmak,bilgisayar alımı,personel alımı,alınan personelin eÄŸitimi,bir sürü kırtasiye ve büro malzemeleri,masa,sandalye,dolap vs.masrafları.Kurulu,oturmuÅŸ saat düzeninde iÅŸleyen bir sistemi ortadan kaldırıp böylesine karışıklığa ne gerek var.30 yıldır noterlik mesleÄŸinde çaliÅŸan biri olarak ben anlamadım.Anlayan varsa bana da anlatsın..Bu iÅŸin bir boyutu.Ya diÄŸer boyut.Noterlerde yıllardır çalışan,kira,elektrik,su,eÄŸitim,giyim giderleri olan,kredi kartları ile ay başını getirmeye çalışan yüzlerce noter çalışanının bu ani deÄŸiÅŸim sonucunda iÅŸten çıkarılması halinde ne olacağını hiç düşündük mü acaba?Düşünmeye baÅŸlasak iyi olacak,durum oldukça vahim çünkü.Esenlikler diliyorum.
ibrahim demişki 20 Aralık 09 08:46
Ben konunun sadece bürokrasi kısmına biraz dikkat çekmek istiyorum.
))
İnsanların arsız yüzleri vardır. Azar işitmeye alışmıştır ve her zaman ister. Bırakın satışların trafikte yapılmaya başlamasını, daha şimdiden azar işitmeye başladılar. ee alışkanlık işte
– “… Bekle kardeÅŸim, yılbaşından sonra baÅŸlarsa görürsünüz iÅŸte”
bu azarı reva kılan en masum sayılabilecek soru ise şu :
– “memur bey yılbaşından sonra satış için sizemi gelmemiz gerekiyor ?”
Gelelim bize altın tepside! sunulan bazı tavırlara, dahası güzel iltifatlara !!!! Aceba bunlarda o soru kadar masumlarmı
))) ve karşılığı nolcak aceba
)))
- Yola gidiyorum kardeşim vaktim yok, parasız yaptırmıyoruzya !
- Hiç vaktim yok, yemeğe çıktım koşarak buraya geldim yapın kardeşim!
- Memurum ben, öğle tatilindeyiz !
- İki dakikada yaparsınız ne var bunda, yapmayacaksanız diğer notere gidelim !
- İki saattir bekliyorum kardeşim, işim var gücüm var !
- Noter özel bir yer, yapacaksınız tabiki, sahtekarmıyız yani !
- Noterini tanıyorum ben, bu konuyla ilgilencem !
- Sen hazırla hadi gelcem hemen, ben yokken evraklarımı yana koymayın bak !
- Bu ne kardeşim ya, Noter bir satıştan 170 TL alıyor çok kazanıyor çok !
- Bu kadar kazanıyorsunuz, yapın benim şu işimi !
- Biz sahtekarmıyız kardeşim, beni burada herkes tanır !
- Arkadaşım bu adam benim tanıdığım, yap sen bişey olmaz !
- Ben babasıyım ne var söyle bana…, … ee tamam yap sen o bilmez bunları.., … sen benim dediÄŸimi yap kardeÅŸim !
- Borcu yok beyfendi yalanmı söylücem yapsen, borcu yoktur belgesini yarın çocukla gönderirim sana ben !
- Şase nodaki daksili trafik yaptı benim haberim var, kardeşim beni polisle muhatap etme yap şu satışı !
daha neleeer neler …
)))))))))))
tek bir cevabı vardır bunların.
“Çık ÅŸurdan! haftaya gel!”
diyorumki bu bol keseden yapılan iltifatların !!!, geleneklere bağlı kalınarak, örf ve adetler gereği trafiktede çalışan memurlara karşı yine bol keseden söylenmesini temenni ederim.
ne dersiniz …
ibrahim demişki 20 Aralık 09 08:48
Satışlar trafiğe verilse bile trafikte kalmayacak, kim tahmin edebilirdi ki muayene istasyonlarının özele verileceğini. !!
Asla değişmeyecek olan hükümetlerin tekerrür eden gelenekleridir.
VatandaÅŸ kimin umrunda
ercan demişki 20 Aralık 09 12:21
NE FAR EDECEK BU DEVLET BABA ALDIĞI VERGİDEN VAZ GEÇMEZ SADECE GÖZÜ DOYMAMIŞ BİR İŞ YERİNDE 100 DE Lİ ÇALIŞAN İŞÇİ MİSELİ 100 DE 30 VERGİYE DOYMAMIŞ TAMAMINI İSTİYOR SADECE NOTER KALKINCA ARÇ ALAN KİŞİ NOTERE VERDİĞİ PEREYI ARTIK VERMEYECEK BENCE BU DEVLET FAZLASINI ALIR ADAMLAR VERGİNİN VERGİSİNİ ÇIKARDI KALDIKİ HAZIRKİ ALDIĞI PARADAN VAZ GEÇECEK RÜYAMIZDA GÖRÜRÜZ
sessizz demişki 24 Aralık 09 10:15
ya..hayretle okuyorum bu sabah gazeteleri..araç devir işlemleri noterlere verilmiş.seviniyor noter arkadaşlar.bende sevindim onlar adına önce.dah öncede yazmıştım kimsenin işsiz kalmasını istemem.lakin bişey dikkatimi çekti.bu işlemler için noterin alacagı para 20 tl olarak belirlenmiş.iktisat okuyan biri olarak şöyle bi hesap yaptım.bir satıştan ortalama 80 tl civarı bi ücret alınıyordu.şimdi bu 20 tl ye düşecek.buda gelirin yüzde 75 azalması demek.e bundan sonra devir işlemlerinide noterlerin yapacagını düşünürsek..hem iş yükü artacak hem alınan ücret yüzde 75 azalacak.gelirin önemli ölçüde düştügü için(yüzde 75)personelde alamayacagın gibi birde 3 kat fazlalaşan işle başa cıkmaya calışacaksın.kusura bakmayın ama devlet sizi kazıklamış arkadaşlar.dost acı söyler.eger işlemler onların yapacagı şekilde 1 ocakta trafikte başlasaydı polis işlemleri yetiştiremeyecegi için mecburen devlet personel alacaktı(en az 3000 civarı).devlet bu işi size vererek hem personel alıp onlara bi ton aylık vermekten kurtuldu,hem vatandaşın gözüne şirin gözüktü hemde sizlere tüm işi yıktı.üstelik gelirin aşırı azalmasından dolayı bi süre sonra işten cıkarmalarda başlayacaktır.kusura bakmayın noter arkadaşlar ama gercekten cok yanlış iş yapmışsınız.hakkınızı aramak güzel ama elinizde olanda alınacak farkında deilsiniz.geliri yüzde 75 azalan kurum iş yükü yüzde 75 artınca naapar biliyormusunuz,iktisatcı arkadaşlara sorun bence..işçi çıkarımına gider mecburen..yanlış olmuş yanlııış..
fatih demişki 27 Aralık 09 11:16
BURDAKİ ARKADAŞLAR COK BAGIRIYORSUNUZ YAW BUZAMANA KADAR BİR ARABADAN 250 BİNLİRA PARAYI CUP İNDİRİYORDUNUZ
SİZİN 250BİNLİRALIK İŞİNİZİ 3 GÜNDE OLSA 5 GÜNDE OLSA 25 TL YAPMAK BENCE İYİ MADEM SİZ NEDEN YAPMADINIZ BUNU HALKI DEMEKKİ BUNCA YILDIR SİZ YONTUYORDUNUZ BUNDAN SONRA YONTAMICANIZ DEMEK SİZE HAKARET VEYA FIRCA ATANLARA GELİNCE ONALAR O GEREKSİZ İNSANALARIN TERBİYESİZLİGİ BANA SORACAK OLURSANIZ
SATIŞLAR GENE NOTERDE KALSIN FAKAT 250 BİNLİRA DEGİLDE 100 OLSUN ÖYLEDE PARA KAZANIYORSUNUZ BÖYLEDE GARİBAN BİR 3BİN LİRAYA ARABA ALICAK NOTERİ ALIMI SATIMI SİGORTASI CARTI CURTU 550 BİNLİRA ARABANIN 3 TE BİRİ İNSAF DİYORUM İNSAFF HERKES AYNAYA KENDİ ACISINDAN BAKIYOR AZICIK VATANDAŞADA TUTUN ŞU AYNAYI. İYİ OLDU BENCE 15 GÜNDE SÜRSE EN AZINDAN HARAC VERMİCEM HARAC ALIYOR NOTERLER
misafir demişki 28 Aralık 09 10:57
ben noter katibi olarak satışların noterlerden alınmamasına hem sevindim hem üzüldüm satışlar trafiğe verilseydi vatandaşın o sırada bekleme halini görmek isterdim.emn.müdürü yok yemekte buğün git yarın gel lafları karşısında vatandaşın ne tepki vereceğini çok merak ediyorum.bize demedikleri kalmıyodu öylen yemek yedirmeye fırsat vermiyorlardı.
Coşkun demişki 28 Aralık 09 14:45
” misafir demiÅŸki 28 Aralık 09 10:57
ben noter katibi olarak satışların noterlerden alınmamasına hem sevindim hem üzüldüm satışlar trafiÄŸe verilseydi vatandaşın o sırada bekleme halini görmek isterdim.emn.müdürü yok yemekte buğün git yarın gel lafları karşısında vatandaşın ne tepki vereceÄŸini çok merak ediyorum.bize demedikleri kalmıyodu öylen yemek yedirmeye fırsat vermiyorlardı.”
Sevgili misafir;
Siz ki noter katibi mertebesine kadar gelebilmiÅŸsiniz ama hala öğle yemeÄŸine “öylen” diyebiliyorsanız bırakın bu iÅŸleri bence. Emin olun emniyettekiler sizden daha iyi eÄŸitilmiÅŸlerdir.
özgür sönmez demişki 28 Aralık 09 20:13
Bende CoÅŸkun’un dediklerine birÅŸey söyliyeyim. Misafirin söylemek sitediÄŸi araç satışaları hakkında kendince fikir beyan etmektir. konu Güzel türkçe veya imla kuralları deÄŸildir. konu emniyet personelimi eÄŸitimli veya noter Personelimi eÄŸitimli konusu deÄŸildir. ama konu imle ise ben sana burda yazdığın fikirlerinde hata söyleye bilirim.. birincisi Misafir arkadaÅŸ kendi fikirlerini beyan etmiÅŸtir, ama sen siz noter katipleri Emniyettekiler siden daha iyi eÄŸitilmiÅŸtir diyerek çoÄŸul kullandınız.
diÄŸer bir husus ise “emniyettekiler” kelimesi tek olarak farklı anlamlar üretebilir. Örnek olarak “Ben kendimi emniyette hissetmiyorum” olabilir ama sen Emniyettekiler yerine , Emniyet Müdürlüğü personeli yazabilirdin.
Senin yazdığın Emniyet kelimesi özel bir kelime olduÄŸu için “e” harfi üyük olmalıydı.
Lakin bu yanlışlıkları ben dahil herkes yapabilir. Kişilerin fikirlerini beyan etmesi yazım yanlışlıkları ile değil anlatmak istedikleri ile yorumlanması gerekir.
cüneyt demişki 30 Aralık 09 16:03
ya hep noterlerin tarafından bakıyorsunuz…bide trafik müşavirleri tarafından bakın lütfen onlar insan deÄŸilmi iÅŸsiz kalmıyacak mı? niye kimse düşünmüyo ben müşavirim ve satış ve devir iÅŸleri notere geçince bizim iÅŸler bitecek.. azalmıyacak bitecek .. bizde iÅŸsizler kervanına katılacaz.. 100.000 kiÅŸi var bide lütfen öyle bakın..
aras demiÅŸki 01 Ocak 10 21:38
KANUN ELBETTE BAZI DEĞİŞİKLİKLERİ BERABERİNDE GETİRİYOR. ANCAK BİR SİGORTACI OLARAK OLUMLU GÖRÜYORUM. TRAFİK MÜŞAVİRLERİ HİÇ HAKKETMEDİKLERİ HALDE BİR SÜRÜ TRAFİK POLİÇESİNDEN HAKSIZ KAZANÇ ELDE EDİYORLAR. KOMİSYON KARŞILIĞI ACENTELERLE ANLAŞIYORLAR. SİGORTA ACENTELERİ BÖYLELİKLE HİZMETLERİNİN KARŞILIĞINI ARTIK TAM OLARAK ELDE EDECEKLER. HERKES HİZMETİNİN KARŞLIĞINI ALACAK.
Cemal demiÅŸki 16 Ocak 10 15:54
Ne yazık ki fatih isimli yorumcu gibi, aldığı makbuzu dahi inceleme zahmetine girmeden, noterlerde yapılan tahsilatın tamamen noterin ve personelin cebine girdiÄŸini düşünen pek çok kiÅŸi var. Üstelik bunu saygısızca ifade etmekte de sakınca görmüyorlar. Konuya gelince 2008′den beri süresi uzatılarak noterliklerde bırakılan araç satış ve tescil iÅŸlemleri için, GİB 35 nolu tebliÄŸinde bir yasal deÄŸiÅŸiklikten deÄŸilde sürenin 01.05.2010 tarihine kadar uzatıldığından bahsediliyor. Bana öyle geliyorki bu yasa deÄŸiÅŸikliÄŸi, zaten kırtasiyesi fazla olan araç satışlarında iÅŸ yükünü ve sorumluluÄŸu dahada artırıp, ücreti düşürerek, noterlerin ve personelin memnuniyetsizliÄŸine sebep olup, noterler birliÄŸinin bu iÅŸin peÅŸini bırakmasını saÄŸlamak için yapılmış. Yasa deÄŸiÅŸikliÄŸinde de bahsedilidiÄŸi gibi, tescil iÅŸlemi trafik tescil birimleri yada onların uygun göreceÄŸi kurumlarca yapılır. Bu yolda bir adım attılar ve bunu sürdürecekler diye düşünüyorum. Bir süre sonra yeni bir yasa deÄŸiÅŸikliÄŸi ile aynı tartışmalar yeniden baÅŸlayacak sanki..
admin demiÅŸki 18 Ocak 10 15:22
Cemal bey’in de bahsetmiÅŸ olduÄŸu düşünceler tarafımca aynen ve katien kabul görmektedir. O kadar iyi ve o kadar açık net anlatmışsınız ki Cemal bey sizi takdir ve tebrik etmekten baÅŸka söylenecek tek kelime söz bulamadım.
Teşekkürler
İstanbul 36. Noter Başkatibi
Muharrem ÅžEKER
Kemalettin Caner demiÅŸki 20 Ocak 10 16:56
Dostlar,hani halk dilinde kaba bir tabir vardır.Bir iÅŸ çok uzayınca “kabak tadı verdi,iÅŸin cılkı çıktı” deriz ya.Gerçekten de bu iÅŸin iÅŸin çılkını çıkardılar.Bir ÅŸey ya biter,ya bitmez.Burada yapılan gibi 1.uzatma,olmadı 2.uzatma,3.uzatma.Daha kaç uzatma olacak yahu.Bitirin ÅŸu maç’ı artık,oyuncuların hali kalmadı,adalelerine kıramp girdi(!)Åžaka bir yana iÅŸin ciddiyeti kalmadı,tadı da kalmadı.Artık kabak tadı vermeye baÅŸladı.Ne garip bir uygulamadır ki,Noterlere :”Hadi siz bu iÅŸi 5 ay daha yapın,ama sadece 20 TL.sı masraf alacaksınız,gideriniz beni ilgilendirmez ilgili kanunun (d)bendine uymazsanız 1.000.-TL.ceza ödersiniz.”diyorlar.Noterlerin bu konudaki düşüncelerini tahmin etmek zor deÄŸil.Bence Yüzde 90′ının:”Bu iÅŸi bizden alsınlar,kime verirseler versinler.”dediklerini duyar gibiyim.Bence son derece haklılar.Gerçekten KABAK TADI VERDİ..
Cemal Karabas demiÅŸki 28 Ocak 10 13:16
Bu iÅŸ aklıma Nasrettin Hoca’nın fil hikayesini aklıma getirdi:
Timurlenk iÅŸgal ettiÄŸi köye bir filini bırakmış,”Bunu besleyesiniz!” diye emretmiÅŸ. Bu iÅŸ bir süre sonra köylülerin canına tak etmiÅŸ,Hoca’ya baÅŸvurmuÅŸlar. Hoca’nın baÅŸkanlığında gidip Timurlenk’ten bu filin alınması ricasında bulunmaya karar vermiÅŸler. Hoca bunları arkasına alıp Timurlenk’in huzuruna varmış.DemiÅŸ “Size bir arzımız var”,arkasına dönmüş,kimse yok…Devam etmiÅŸ,” Sayın baÅŸkanımız”demiÅŸ,”bu fili çok sevdik,bunun bir de diÅŸisini verseniz çok memnun kalacağız”
melda demiÅŸki 29 Ocak 10 10:33
Evet Cüneyt beyin bana yazdığı gibi İnsanlar oyuncakcıya gidiyor en kötü oyuncak arabayı 50 TL den aşağı alamazken Bize gelip en lüks aracı gerçek aracı 20 TL ye alıyor ve o kadar pişkinleştilerki bazı Noterliklerimizde üzerimde para yok viza ile çeksene yada 15 e olmazmı diyorlarmış sanki vatandaş ile Devlet birleşmiş bizden intikam alıyor gibiler Bizim Psikolojimizi bozmaktan başka ne işe yaradı arabaları Herkese hayırlı mesailer arkadaşlar
yasin demiÅŸki 20 Mart 10 19:26
devlet trafik tescil işlemlerini emniyete verse uzun iş ve diğer bir yöntemle notere verse yine uzun iş.ayrıca trafik müşavirlerinin sayısınıda unutmamak lazımdır ki bu önemli bir sayı.bu işsizlik ortamında bence hiçbir yasa değişikliği yapmadan aynı şekilde devam etmelidir.
ünsal şahin demişki 24 Nisan 10 10:53
Umrunuzda bile deÄŸil dimi trafik müşavirleri….
Hepsi ölsün trafik müşavirlerinin neden çünkü onların çocukları var çünkü onlar çok para kazanıyor çünkü onlar sigortacıların acenteliklerinin yapabilecekleri ciroları düşürüyorlar değilmi?
Arkadaşlar Türkiyede o çok sevdiğiniz mesleğinizi Trafik müşavivirinin bürosu içinde icra eden kaç noter var biliyormusunuz?
Arkadaşlar Trafik müşavirleri olmasa trafik sigortası bu kadar kolay yaygınlaşabilirmiydi.Pasta bu kadar büyüyebilirmiydi.İnsanlar kaz değildir ve biz kaz yolucu değiliz. MUhakkak birileri vardır içimizde dediğiniz davranışlarda bulunan ama hepinizi lafınızı sözünüzü tartarak konuşmaya davet ediyorum bu adı saygın sitede içeriğide saygın olsun.
admin demiÅŸki 25 Nisan 10 17:24
Trafik müşavirlerinin iş ve işlemlerinde bir aksaklık olmayacak ve aynı şekilde devam edecektir.
sessizz demiÅŸki 25 Nisan 10 18:31
ya admin arkadaÅŸ..sanırım dalga geciyorsun trafik müşaviri arkadaÅŸlarla..ne demek “trafik müşaviri arkadaÅŸların iÅŸlemlerinde aksaklık olmayacak”..? adamların yapacagı baÅŸka iÅŸ kalmıyor sizin daha söylediÄŸinize bakın.lütfen mantıklı olalım..
admin demiÅŸki 25 Nisan 10 19:09
Hayır, yeni sistemde muayene ve sigorta iÅŸlemleri yine Trafik Müşavirlerinde ayrıyeten 15 gün içinde ruhsatını almak isteyenlerin iÅŸlemlerini yine müşavirler yapabilecek, ve yine Noter’lerde iÅŸlem sırasında vekaleten hareket edilebilecek. Tek eksik trafik ÅŸubelerine gidip dosya hazırlamıycaklar.
sessizz demiÅŸki 26 Nisan 10 21:59
iyide zaten notere kadar gelen vatandaş işini orada bitirecekse niye vekalet versinki..?hem 15 gün içinde ruhsat almak ne demek,normalde daha uzun ya da daha kısada alınabilme gibi bir durummu olacak..? artı çogalan iş yükünü(ki parasal olarak aynı ücretin alınacagı söyleniyor tüm işlemlerden,aynı ücret ve cogalan iş yükü biraz tuhaf olmayacakmı,personele zam ya da yeni personel gerekmeyecekmi bu durumda..!?) nasıl karşılamayı düşünüyor noter arkadaşlar,bu konularda bilgi alabilirmiyim..?
admin demiÅŸki 27 Nisan 10 02:55
Araç satışlarının yüzde 75 i galericiler tarafından yapılmaktadır. Galerici arabayı satın aldığında ise vekaletname alırlar yeni tescil genelde istemezler. Bu trafik müşavirlerinin işini baya bi azaltır. Haklısınız
türkan acar demişki 27 Nisan 10 13:10
araç satışları iyi oldu da formalitesi çok gibi gözüküyor. günlük 250 işlem yapan noterlik var. hal böyle olunca daha öncesinde 3 dk da bir satış bitiren arkadaş şimdi sanırım yarım saat uğraşacak gibi gözüküyor. bu da noterliklerde işlerin yavaşlamasını sağlayacak
misafir demiÅŸki 27 Nisan 10 20:54
bakalım mayıs ayında bu sektörde çalışan kaç kişi işsiz kalacak bir taraftan tobb birliğine hepiniz birer işçi alsanız işssizlik azalır diyen bir başbakan diğer tarafta en az 70-80 bin kişinin istahdam edildiği bir sektörü bitiriyor.işsizlik tobb istekte bulunmakla olmaz malesef olaylara daha geniş bir persfektiften bakmak lazım, önce noterler çok para lıyorlar halk mağdur oluyor dendi görüldüki aslında çok para alan noter ler değil, devlet miş vergileri düşürünce satışlar bir anada 30-40 tl ye indi
hedef demiÅŸki 28 Nisan 10 09:55
KARDEŞİM BU ÜLKEDE ZATEN MİLYONLARCA İŞÇİ VARKEN TRAFİK İŞ TAKİBİ İŞLEMLERİNİ GEREK VEKALETLE GEREKSE EMNİYETE ARAÇ SAHİBİNİ ÇAGIRIP<TABİ ARAÇ SAHİBİ GELENE KADAR BÜTÜN İŞLEMLERİ YAPAN TAKİPÇİ<İMZA ATMASINI SAGLAYAN VE İŞİ KOLAYLAÅžTIRAN YÜZBİNLERCE İNSANIN EKMEGİNİN ELİNDEN ALINMASI VE BU KADAR İŞSİZ ARASINA MİLYONLARCA İŞSİZ KATILMASINA ONAY VERMEK NASIL BİR ZİHNİYETTİR…YAZIKTIR GÜNAHTIR BİR SEKTÖRÜ DAHA BİTİRMEYE ÇALIÅžANLARA TEK BİR LAFIM VAR…SİZİN TUZUNUZ KURU TABİ GERİDE KALANLAR NE BOK YERSE YESİN KİMİN UMRUNDA DEİLMİ…
ziyaret demişki 03 Mayıs 10 11:42
kesinlikle yukarıda yazılanlara katılıyorum.Araç satışındaki yenilik bir iş sektörün daha yokolması demektir.trafik müşavirlikleri ve buradaki muameleci arkadaşların işlerinin %70 oranında azalması demektir.binlerce kişinin işsiz kalması evine ekmek götürememesi demektir.1 kişinin işsiz kalması en az 3 aç kalmış insan demektir.herkesin evladı ve bir eşi geçindirmek zorunda olduğu yuvası var.Lütfen bir takım kararlar alınırken bu işsiz insanlara ve ailelerine ne olacağı konusuda düşünülsün.Bu aileleri bizim,bu evlatları bizim de olabilirdi.
umarım tekrar düzenlenir demişki 03 Mayıs 10 17:05
İŞSİZLER ORDUSUNA BİNLERCE İNSAN KATILDI.
BU İNSANLAR GEÇİMLERİNİ NASIL SAĞLAYACAK MERAK EDİYORUM.
ÇOK YANLIŞ BİR KARAR. BU İŞİ YAPAN İNSANLARLA KONUŞTUM.
BÜTÜN EVRAKLARI RESMİ VE RESMENDE BU İŞ TİCARET KANUNUNDA MEVCUT(TRAFİK MÜŞAVİRİ OLARAK). BU İNSANLARI EKMEKLERİNDEN EDEN KİŞİLERİN HİÇ Mİ VİCDANLARI SIZLAMIYOR. YENİLİK YAPILMASIN DEMİYORUM AMA KİMSE MAÄžDUR DA OLMAMALI…
Ünsal Şahin demişki 03 Mayıs 10 23:21
Valla iş bitti.Artık herşey için çok geç noterler gibi birlik olamayan müşavir arkadaşlara duyuruyorumki bu ülkede birlik olmazsan helak olursun biz o durumdayız.Yazılarımızı yazdığımız site bile noterlerin sitesi başka bişi demiyorum
Geçmiş olsun
engin demişki 04 Mayıs 10 23:15
yazıklar olsun işsiz ordusuna binlerce işsizikattınız seneye görüşürüz seçimde
izzet vurgun demişki 05 Mayıs 10 09:46
üç gündür araç alım satımı yapamıyoruz . bu nasıl bir rezalet , alt yapısını oluşturmadan bu işe neden kalkışıldı . bu milleti enayi yerine koymak allahtan revamıdır . gerçi burası türkiye her şey beklenir . bu işe sebep olanlara yazıklar olsun .
admin demişki 05 Mayıs 10 13:13
VatandaÅŸlar olduÄŸu kadar emin olun Noter’lerde maÄŸdur. Ama eminimki bir kaç güne kadar sistem oturur. Hakkımıza hayırlısı olsun demekten baÅŸka birÅŸey diyemiyorum.
ONURSAL ÖZDEN demişki 08 Mayıs 10 09:18
HER SEY TAMAMDA NOTER SATISI KIMSE YAPAMIYOR ARKADASLAR SISTEM CALISMIYORKI
kurtulus uncu demişki 08 Mayıs 10 09:24
PAZARTESIDEN BERI IZMIRDE MANISADA GITMEDIGIMIZ NOTER KALMADI ARTIK KAPISINDA YATICAZ YANI O KADAR ISLEM OLMUYOR STRESI BEZDIRDI ARTIK IYISI KOTUSUNU BIRAKIN OLMUYOR ALANADA SATANADA REZILLIK BASKA BIR SEY DEGIL AYLAR ONCE BELLI DEGILMIYDI BU ISIN BOYLE OLACAGI PAZARTESIYI BEKLIYORUZ YENI SANS YENI TUR UGRSSIN VATANDAS YENIYI ESKIYI TARTISMAK ICIN BIRAZ YENI SISTEMI GORMEK LAZIM BIRAKIN PARASINI OLMUYO KIV
kurtulus uncu demişki 08 Mayıs 10 09:25
NOTER SATISINI BASARMIS NOTER VE ARAC SAHIPLERI KENDINI KIM 500 MILYAR ISTERI KAZANMIS KADAR SANSLI SANSIN BENCE
kurtulus uncu demişki 08 Mayıs 10 09:27
DIYELIMKI SISTEM OLMADI CALISMADI AKSAKLIK OLDU NEDEN GECICI BIR COZUM ORNEGIN HEM YENI HEM ESKI ARAC DEVIR ISLEMI BIR ARADA YURUTULMESI SONRA YAVAS YAVAS YENIYE GECMEYI DENEMEDILER KIMSE MAGDUR OLMAZDI YA BEKLEMEYI YADA PARAYI ODEYIP ISI YAPMAYI TERCIH EDEBILCEKTI INSANLAR HAKSIZMIYIM
SULEYMAN YILMAZ demişki 08 Mayıs 10 09:28
UMARIM BU HAFTA HERKEZ ARAC SATISINI BASARABILIR
HAKAN GURKAN demişki 08 Mayıs 10 09:30
ARAC SATISINI HIZLA AKSAKSIZ YAPMAK ICIN GALIBA SUPERMENE IHTIYAC VAR BU ULKEDE BIR HAFTA GECTI HALA COZUM YOOOOK
ONURSAL demişki 08 Mayıs 10 09:33
NOTERLERDE HAKLI KARDESIMDE ONLARDA BIR COZUM ICIN CABA GOSTERSIN YANI VATANDASTAN YANA OLSUNLAR BIYERLERE BASVURSUNLAR NE BILEYIP BIR SEYLER YAPSINLAR
admin demişki 11 Mayıs 10 09:00
Araç satışlarında yaşanan sistemsel hatalar giderilmiş olup sorun çözülmüştür. Hayırlı olsun
Ahmet demişki 20 Mayıs 10 08:54
Hisseli araç pay satışında problem çıkıyor. Defalarca Trafik sicille noter arasında mekik domumama raÄŸmen çözemediler. Ekranda hisse payları görünmüyor ibaresi çıkıyor ve kimlik bilgileri de görünmüyor. Hangi birimle görüşmem lazım. Lütfen acil yardım…
admin demişki 21 Mayıs 10 17:09
Konu ile ilgili İstanbul’da ikamet ediyorsanız beni arayabilirsiniz. Hafta için saat 14.00 dan sonra bana ulaÅŸmanız mümkündür.
0212 638 43 41
Muharrem ÅžEKER