Değerli Meslektaşlarım;
Aşağıda yazılı sözleşme ile ilgili (harç ve damga konusunda) görüşlerini bildirmenizi rica ediyorum.
AlıntıDaha Çok GösterEKO İLE BAYTÖRE ARASINDA AKTEPİLEN
TAM YETKİLİ HOTEL KONTENJAN SÖZLEŞMESİ
I.TARAFLAR ve GARANTÖRLER:
Bu sözleşmenin tarafları ve garantörleri aşağfdadır.
a) Taraflar: „
- Bir tarafta EKO ..................................... (bundan sonra EKO diye anılacaktır.)
Adresi, ......Kavaklıdere / ANKARA'dır
- Diğer tarafta BAYTÖRE ............................. (bundan sonra BAYTÖRE diye anılacaktır)
Adresi; ...................Kemer / ANTALYA'dır.
b) Garantörler;
Mal Sahibi Firma:
Mal Sahibi FAVORİ ............ (bundan sonra FAVORİ diye anılacaktır) EKO'nun tam yetkili pazarlamacısı olduğunu kabul etmekte ve işbu sözleşme ile oluşturulan şartların uygulanmasını garanti etmektedir.
Adresi, ............................... Kavaklıdere / ANKARA'dır.
II. KONU VE AMAÇ
1. Konu: EKO; FAVORİ .................................. (FAVORİ)'nin Antalya/Kemer/...............NAT............ markalı turizm tesisine, yaptığı bir
sözleşme ile pazarlama hizmeti vermektedir.
BAYTÖRE, bu işte; EKO" nun yaptığı işbu anlaşma koşullarıyla 2012-2013-2014 yıllarında tam ve tek yetkili pazarlama hizmeti verecektir. EKO, FAVORİ ile yaptığı sözleşmeden aldığı yetkiyle bu anlaşmayı yapmış olup EKO ile FAVORİ arasında yapılan sözleşme bu anlaşmanın ayrılmaz eki olacaktır *
2. Amaç: Bu sözleşmenin temel amacı; NAT....'in çocuk ve aileye dönük ekolojik temelli rekreasyon ürünlerinin NAT.... markası ile tanıtılması ve
pazarlanmasıdır. Tanıtma, ortaklaşa belirlenecek bir "tanıtma ve reklam stratejisine" dayalı olarak yapılacaktır. Pazarlama ise yine ortaklaşa hazırlanacak yazılı bir strateji ve bütçe dahilinde yurtiçi ve yurtdışındaki orta-üst gelir gruplarına ulaşabilen acenteler vasıtasıyla ve özellikle online kanallar kullanılarak yapılacaktır.
III. TANITMA VE PAZARLAMA İLKELERİ
*
1. Ürün Geliştirme İlkeleri ve İşbirliği
NAT......... çocuk ve aile için geliştirilmiş Ekolojik temelli bir rekreasyon ürünüdür. NAT..... bu amaçla geniş bir konsept çalışması yapmış ve bir Fact Sheet oluşturmuştur. BAYTÖRE, bu Fact Sheet'i esas alarak ürünün 2012-2013 ve 2014 Yılları ve daha sonraki yıllardaki gelişiminde EKO ile sürekli işbirliği yapacaklardır.
2. Tanıtma İlkeleri
Bu sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren en geç 1 ay içinde BAYTÖRE ve EKO birlikte NAT........'in tanıtımı ve hedef grupları için bir stratejik plan hazırlayacaktır. Bu stratejik plan aşağıdaki temel başlıkları içerecektir:
a. Doğrudan yapılacak tanıtma ve reklam: BAYTÖRE'nin doğrudan yapacağı tanıtma ve reklamın ilkeleri, kanalları ve bütçesi belirlenecektir. Tanıtmada özellikle medyada haber olarak yer alma stratejisi öne alınacaktır. Yapılacak gazete, dergi, radyo, TV ve diğer reklamların sloganları, büyüklükleri ve bütçesi stratejik planda belirlenecektir.
6. Acente reklamlarında yer alma: BAYTÖRE, kontenjan verdiği acentelerle büyük boy imaj reklamlarını öne alacak ve NAT......'in temel görsellerini hazırlayıp
acentelere verecektir. 1
c. BAYTÖRE, CRM temelli bir pazarlama altyapısı oluşturacak ve bu altyapıyı kullanarak NAT........... web sitesinde kurulacak bir online satış modülü ve cali
center ile internet pazarlaması yapacaktır. Bu pazarlama için veri kuruluşlarından (GSM operatörleri) NAT......'e uygun müşteri profilleri temin edilecektir. Diğer
yandan, reklam kanallarından (sosyal ağlar, SMS, e-posta, google ads, portai reklamları) yine NAT....'e uygun profildeki datalara ulaşmak için reklam
yapılacaktır.
d. NAT.......'e gelip konaklayan müşterileri adresleyip, onlarla sürekli iletişim kurarak NAT.......* e bağlı müşteri tabanını sürekli ve güncel tutmak için
gerekli tüm çalışmalar dikkatle yerine getirilecektir.
e. Bir borsa şirketi olan FAVORİ'nin ve NAT.........'in en büyük sermayesi tanıtım, en büyük kazancı borsa fiyatı olduğu için gerek genel tanıtım ve haberler, gerek acenta tanıtımları gerekse online tanıtım ve müşteri izleme konusunda BAYTÖRE, EKO ve FAVORİ ile tam bir işbirliği içinde olacak, mutlaka ilk baştan "Stratejik Tanıtım ve Reklam Bütçesi" hazırlayacak, EKO'ya onaylatacak, her ay bu konuda bir gerçekleşme raporunu ve güncellenmiş veritabanını ise sözleşme sonunda EKO'ya koşulsuz şartsız teslim edecektir. Stratejik reklam planı ve bütçesinin uygulanması esnasında EKO'nun tüm uyarı ve önerileri dikkate alınacaktır.
3. Pazarlama İlkeleri ,
NATURLAND'in tanıtma ve pazarlanmasında yıldan yıla, pazarlamacıdan pazarlamacıya farklar oluşmaması için aşağıdaki pazarlama ilkelerine uyulacaktır
3.1 Temel ve Genel İlkeler
Tesisin mevcut koşullar altında en yüksek kaliteye ulaştırılması, parkın ve otellerin Ekolojik farklılığının öne çıkarılması ve bu yolla diğer tesislerden ayrıştırılması ve Ekolojik duyarlılığı olan hedef gruplara olabilecek en yüksek fiyatla pazarlanması temel ilkedir.
Tesis 4 eco-unique otel esas alınarak pazarlanacaktır. Bu eco-unique oteller; Aqua Resort, Forest Resort, Country Resort- Kids Resort ve Villalardır.
Aqua Resort lüks bir kıyı oteli, Forest Resort orman içinde lüks bir kıyı oteli, Country Resort Ekolojik bir kır oteli, Kids Resort ise Country ile birleştirilerek çocuklar ve aileleri için bir Ekolojik okur-yazarlık kampı, boş villalar da kıyıya yakın doğal orman evleri formatında işletilecektir. NAT.. tek başına bir ürün değil, bir markadır. Bu yüzden her otel ayrı bir ürün olarak planlanacak, tanıtılacak, fiyatlanacak ve pazarlanacaktır.
3.2 Marka, Kontenjanlar, Periyotlar ve Fiyatlar 1
3.2.1 Marka
Pazarlama, NAT........ markası ile yapılacak, her biri ayrı bir ürün olan otellerin önüne "NAT...." markası konulacaktır. NAT... Aqua Resort, NAT.......... Forest Resort, NAT...... Country Resort, NAT....... Kids Resort, NAT........ Villas gibi.
Online satışlar NAT..........'e ait bir sistem içinde yürütülecektir. Bu sistem ve veritabanı sözleşme sona erdiğinde aynen EKO'ya devredilecektir.
3.2.2 Kontenjanlar
Aqua Resort'tan : 134 oda (1234 ve 1235 hariç)
Forest Resort'tan : 170 oda
Country Resort'tan: 80 oda
Kid's Resort'tan 10 ev Kontenjan ayıracaktır.
Bu oda sayıları tesisin tüm kapasitesi olup bu kontenjan ve odalar bu sözleşme süresince BAYTÖRE dışında hiçbir firmaya verilmeyecektir. Ve ayrıca; EKO tarafından hiçbir şekilde sözleşme süresi içinde pazarlanamayacaktır.
Toplam kontenjan; 384 oda ve 10 ev olacaktır.
NAT......... Ekolojik bir konseptin ve bir VACATION CLUB işletmesinin adıdır, tek bir ürün değildir. NAT........'de 4 ecounique otel bulunmaktadır. Her otel ayrı bir üründür. Bu yüzden, her otel ayrı konseptle, ayrı fiyatla ve anlayışla pazarlanacaktır. Oteller arası blokaj kaydırması yapılmayacaktır.
BAYTÖRE, 2012 yılında yukarıda belirtilen periyotlarda , yazılı olan fiyatlarda satış yapmayı doluluk seviyelerini maksimum seviyelere çekmeyi, tesise daha kaliteli müşteri profili getirmek , tesisin markasını hak ettiği noktalara çıkartma ve aynı zamanda bütçelenen miktarda devre tatil pazarlaması ve satışı yapmayı temel hedef kabul eder.
Bu işbirliği sözleşmesi içerisinde BAYTÖRE minimum 7 gecelik konaklamalarda satış yapmaya çaba sarf edecektir.
Periyot fiyatları; tutundurulması gereken fiyatlardır. Prensip olarak, periyot fiyatlarının muhafazası için, otel kalite ve imajda, BAYTÖRE satıcı motivasyonunda ve görevlendirmesinde ve gazete ve internet ilanlarında elinden geleni yapacaktır.
Çocuk indirimleri şu şekilde uygulamayı temel hedef kabul eder. Standart Oda : 1. Çocuk : 0-7,99 yaş ücretsiz, 8-12 yaş % 50
Family Room : 1. Çocuk : 0-7,99 yaş ücretsiz, diğer çocuklar % 50
3.2.3. 2012 Yılı için Periyotlar ve Fiyatlar
2012 Yılında tesisin işletileceği periyodlar ve fiyatlar aşağıdadır.
Periyot Tarih Fiyatlar (KDV dahil) Toplam Geceleme
1. Periyot 28/04-18/05 44 USD 7.843
2. Periyot 19/05-08/06 52 USD 12.200
3. Periyot 09/06 - 22/06 64 USD 10.921
4. Periyot 23/06-19/07 86 USD 22.241
5. Periyot 20/07-17/08 94 USD 23.888
6. Periyot 18/08-22/08 82 USD 4.119
7. Periyot 23/08-15/09 86 USD 19.769
8. Periyot 16/09-30/09 72 USD 12.101
9. Periyot 01/10-23/10 64 USD 13.361
10. Periyot 24/10-3/10 44 USD 3.320
TOPLAM 129.762
yanlış verileri düzeltmekle yetkili ve görevlidir. Yanlış verilerin doğurduğu farkları müşteriden talep eder, farklar ödenirse müşteri otele kabul edilir, ödenmezse varsa acente temsilcisinin (Rehber) yazılı kabulüyle müşteri kabul edilir ve fark acente'ye fatura edilir.
• Standart ve suit odaların pazarlanma ve blokajında Fact Sheet'teki esaslara uygulanacak ve hiçbir oda sahip olduğu yatak sayısının altında pazarlanıp blokajlanmayacaktır.
Satışlarda oda esas alınacak, yatak*kişibaşı fiyat ile oda fiyatı belirlenecek, single supplement uygulaması yapılmayacaktır.
• Buraya kadar belirtilen ilkelere ve verilere dayalı olarak her yıl en geç Mart ayında, periyotlara dayalı olarak 1 yıllık pazarlama ve gelir bütçesi hazırlanır. Bu bütçenin EKO'ya onaylatılması zorunludur. Bütçeler, EKO'nun istemesi halinde Mayıs ayı sonuna kadar revize edilir. Aylık gerçekleşmelerle mukayese edilir.
IV. TAM YETKİLİLİK, GARANTİLER ve AYLIK ÖDEMELER
I.Tam Yetkililik
BAYTÖRE, bu sözleşmedeki koşullar ve ilkeler çerçevesinde ve bu sözleşmenin ayrılmaz eki olan Fact Sheet'e ve yine bu sözleşmesinin ekinde yer alan Hizmet Sözleşmesindeki kalite tariflerine göre tesisi tam yetki ve sorumlulukla pazarlayacaktır.
Bu pazarlamada kendisi ile ilgili acenteler dâhil hiçbir acenteye farklı bir uygulama yapmayacak, bütün acentelere pazarlama menfaatleri hariç eşit mesafede duracaktır.
2. Garantiler
2.1 Bütçeler ve Ciro Garantisi
Taraflar birlikte, 2012 yılında yukarıda belirtilen 129.000 geceleme (kişi) x 65 USD hedefine dayalı olarak bir işletme bütçesi hazırlayacaktır.Bu işletme bütçesine ilave olarak taraflar, bir devre tatil pazarlama bütçesi ile devre tatil satış bütçesi (FAVORİ'nin henüz pazarlamadığı devre/haftalar ile üyelerin kullanmayıp o dönem için satışlarını istediği devre/haftalar'ın satışı) hazırlar.
Böylece, her yıl Mayıs ayı başına kadar 3 bütçeden oluşan yıllık Genel Pazarlama Bütçesi hazırlanır. Pazarlama uygulamasına bu Genel Pazarlama Bütçesinin EKO tarafından onayından sonra başlanır.
2.2. Toplam Gelir-Gider Farkı Garantisi
BAYTÖRE, toplam gelirlerle toplam giderler arasında oluşan farkın net 2.000.000 USD (İkimilyon Amerikan Doları)'sini garanti etmektedir. BAYTÖRE, tüm işletme yıllarında ciro garantisinin 2.000.000 USD (İkimilyon Amerikan Dolan) altındaki bir seviyede maksimum işletme gideri yapacaktır ve her yıl EKO'ya minimum 2.000.000 USD (İkimilyon Amerikan Doları) Garantili Pay verecektir. EKO'ya verilen bu pay, müteakip maddelerde yer alan, BAYTÖRE'nin üstlendiği EKO ve FAVORİ borç tutarlarından mahsup edilecektir.
2.000.000 USD (İkimilyon Amerikan Doları)üzerindeki farklar BAYTÖRE'e aittir. \ EKO, hiçbir şekilde brüt işletme zararından sorumlu değildir.
3. Aylık Ödemeler
BAYTÖRE, bu sözleşme müddeti içinde yukarıdaki maddede bahsedilen 2 Milyon USD garantili paydan başka her ay için 30.000 USD (Otuzbin Amerikan Doları) genel gider payını EKO'ya ödeyecektir. Bu ödemeler aşağıda tanımlanan şekilde yapılacaktır;
İlk 6 ay için toplam 180.000 USD (Yüzseksenbin Amerikan Doları) BAYTÖRE imzalı 20 Mayıs 2012 vadeli çek sözleşmenin imzalanması anında EKO'ya verilecektir. Sözleşmenin imzalanmasından sonra 20 Mayıs 2012 Tarihine kadar bu çek, en geç 20 Haziran 2012 vadeli 60.000,00 USD, 20 Temmuz 2012 vadeli 60.000,00 USD, 20 Ağustos 2012 vadeli 60.000,00 USD olmak üzere toplam 180.000,00 USD'lik iskonto edilebilir acente çekleri ile değiştirilecektir. Bu çeklerin vadeleri en geç vadeler olmakla birlikte ilk 60.000 USD'lik çek Mayıs'ın ilk haftası verilmeye çalışılacaktır. Diğer Otuzar Bin USD (30.000 $) toplam 180.000 USD'lik 6 adet muteber acente çeki en geç 15 Haziran 2012 Tarihinde EKO'ya teslim edilecektir.
2013 ve 2014 Yılları için verilecek çekler; ilk 6 ay için 02 Ocak tarihinde, geri kalan 6 aylık dönemin çekleri ise 01 Haziran Tarihinde EKO'ya teslim edilecektir.
4. 2012 yılında 6,5 Milyon USD minimum ciroya ulaşılamaması, 2 Milyon USD altında BİK elde edilmesi ve yukarıda 3. Madde de düzenlenen aylık gider payı
ödemelerinin yapılmaması sözleşmenin sona erme sebebidir
5. FAVORİ'nin borçlarını ödeyip T. Halk Bankası ile olan FYYS ilişkisinin sona ermesi veya girilecek finansman ilişkileri sonucunda satış veya başka bir işletme
söz konusu olması halinde;
Ya BAYTÖRE ile FAVORİ arasında doğrudan bir İşletme sözleşmesi ya da yeni bir işletme işbirliği veya ortaklığı anlaşması yapılır.
Veya finansman ilişkileri zorunlu kılıyorsa BAYTÖRE'nin EKO adına ödediği tüm borçlar defaten ödenerek sözleşme sezon sonunda sona erdirilir.
V. EKO BORÇLARININ ÖDENMESİ, ÜSTLENİLMESİ VE MAHSUP İŞLEMLERİ
Bu sözleşmenin temel amaçlarından biri de, bu protokol tarihinde mevcut ve aşağıda borç tutarı, ödeme biçimi ve safhası belirlenmiş olan EKO-FAVORİ borçlarının en geç 2012 Mayıs ayı sonuna kadar nakden ödenerek veya metni ekte verilen protokolle üstlenilerek kapatılmasıdır.
30/04/2012 Tarihinde imzalanan işbu sözleşme, 31.05.2012 sonuna kadar yukarıdaki paragrafta belirlenen yükümlülüğün 2.000.000 USD' lik kısmına, 2013 ve 2014 yılları için ise o yılın Mart ayı sonuna kadar 2.000.000 USD'lik kısmına ait yükümlülüklerin BAYTÖRE tarafından yerine getirilmemesi halinde geçerliliğini yitirecektir.
Ancak; ulaşılamayan, görüşmeye gelmeyen veya uzlaşılamayan firma ve şahıslarla ilgili durum 31.05.2012 Tarihinde karşılıklı olarak tespit edilip bir tutanağa bağlanacaktır. Bu tutanak kapsamındaki firma ve şahıslarla ilgili olarak EKO'nun da kabulü ile görüşmelerin sürdürülmesi kararı alınacaktır. Firma ve şahıslarla 31.05.2012 tarihinden sonra anlaşma görüşmelerine devam edilecektir. Bu firma ve şahıslarla görüşmelerin sürdürülmesi esnasında EKO'nun da kabul ettiği şartlarla BAYTÖRE sorunları çözüme kavuşturacak ve sorunların EKO'ya yansımasına engel olacaktır. Tutanakla tespit edilen görüşmelerin sürmesi sözleşmenin geçerliliği hükmüne engel teşkil etmez.
VI.TEBLİĞAT ADRESLERİ:
Tarafların tebligat adresleri Sözleşme'nin 1. Maddesinde verilmiş olup, bu adreslerdeki değişiklik diğer tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe, 1. Maddedeki adreslere yapılacak tebligatlar kendilerine yapılmış sayılır.
VII.YÜRÜRLÜK: Bu sözleşme 7 madde ve 6 sayfadan ibaret olup, Tarafların imzasını müteakip yürürlüğe girer.30/04/2012
Taraflar
EKO BAYTÖRE
Garantörler
FAVORİ