Değerli Meslektaşlarım, dün bir belde belediyesi, belediyeye ait 2 aracın satışı için müracaat ettiler, bizde gerekli belgeleri ve araçların plakalarını istedik, gelen vatandaş hurda işiyle uğraştığını, ayda en az 5 - 6 adet belediyelere ait eski araçların satışını alıp araçları hurdaya ayırdığını ve ilk defa plaka isteyen noterle karşılaştığını beyan etti, bizde emniyet genel müdürlüğünün aşağıda yazılı genelgesindeki bilgileri kendilerine gösterdik, ilgili daha sonra tescil işlemini yapacağı trafik tescil şubesindeki polis memurunu arayarak durumu anlattı oda plakalar kendisine gelmez ise tescili yapmayacağını söyledi, biz kendisine Emniyet Genel Müdürlüğünün Genelgesini okuduk, memurun tepkisi öyle bir genelge varda bize niye gelmedi oldu, böyle bir genelgeden haberleri bile yok çoğu tescil memurunun, daha sonra plakaları almaya gönderdik satış ekranına girdiğimizde Araç Satışına İlişkin Bilgilerin Sorgulanması ekranın Genel Bilgiler Bölümünde
Aracın Şuanki Kullanım Şekli : Belediye
Aracın Şuanki Kullanım Amacı : Normal yazıyor,
bu şekilde yapınca Satış Şekli ekranında Uyarılar bölümünde plakaların alınması ile ilgili bir uyarıyla karşılaşmadık, satışı iptal edip tescil şubesini arayıp Aracın Şuanki Kullanım Amacı : Resmi Plaka olarak düzeltilmesini istedik, tescil memuru ozaman Kullanım şeklinide Resmi yapmak zorundayım dedi, yani tek bir seçenek var ya resmi - resmi plaka, yada Belediye - Normal plaka olarak, genelgenin 8.nci maddesi aslında çok açık belediyelere Resmi plaka verilecek diye, bizde resmi olarak işaretlenmesini istedik ve sorun giderildi, yanlız uygulamalarda farklılık var noterlerimizin çoğu belediyelere ait plakaları teslim almıyormuş, normal Kullanım Şekli belediye olarak yapıp vatandaş plakaları tescil kuruluşuna teslim ediyormuş, doğrusu hangisi bizde şaşırdık, bu konuda net bir açıklamada bulunmamaktadır. Genelgedeki ilgili maddeleri aşağıya yazıyorum;,
2.f) Resmi plakalı araçlar
2.f.1) Resmi plakalı bir aracın normal plakalı (beyaz zemin üzeri siyah harf ve rakamlar) olarak kullanacak kişilere satışı ve tescili
- Tescile İlişkin Geçici Belge düzenlenecek,
- Araç tescil belgesi ücreti noterce tahsil edilecek,
- Satışta kullanılan araç tescil belgesi iptal edilerek noterce muhafaza edilecektir.
- Aracın plakası noterce alınarak kullanılamayacak şekilde iptal edilecek, aynı plaka araçsahibi tarafından yeniden normal şekilde bastırılarak trafik tescil kuruluşunda mühürlenecektir.
8.) RESMİ PLAKA VERİLMESİ GEREKEN KURUM, KURULUŞ, DERNEK VB.
237 sayılı Taşıt Kanunu’nun 1 inci maddesinin aşağıda belirtilen fıkralarında sayılan kurum ve kuruluşların araçlarına resmi plaka verilmesi gerekmektedir.
a) Genel bütçeye dahil dairelerle katma ve özel bütçeli idareler ve bunlara bağlı sabit ve döner sermayeli müesseseler, il özel idareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahallî idare birlikleri,
doğru olan nedir ????